Blogging creativ

Secrete din bucătărie

Bucătăria este inima casei mele, este locul în care mă pierd aproape zilnic printre preparate culinare delicioase, este ,,laboratorul” meu de creație, spațiul care îmi susține pasiunea pentru gătit și în special pentru deserturi.

Doar cine nu a gătit niciodată nu a dat greș în bucătărie, căci cine bucătărește știe că există numeroase trucuri culinare, pe care le afli de la profesioniști sau le descoperi după ce faci mai multe încercări și ajungi la rețeta perfectă pentru tine.

În bucătăria mea se simte des mirosul de supă de pui, în care îmi place să pun găluște de griș, dar am eșuat de nenumărate ori până când acestea mi-au ieșit comestibile. Fie mi se întăreau ca pietrele, fie se împrăștiau prin supă și mâncarea semăna cu o mămăligă. Dar nu m-am resemnat, am căutat informații și am reușit să fiu mândră de ale mele găluște grase și gustoase.

Secrete pentru găluște pufoase:

– grișul trebuie să aibă granulație mai mare, să nu fie ca o făină

– pentru fiecare ou se folosesc aproximativ 3 linguri de griș (se poate apela și la un cântar, pentru a afla greutatea oului, iar cantitatea de griș folosită va fi egală cu cea a oului)

– peste oul întreg se pune sare și se bate cu furculița, turnând apoi grișul în ploaie

– compoziția nu se pune imediat în supă, ci se lasă la temperatura bucătăriei pentru aproximativ 15 minute, timp în care devine mai consistentă

– pentru găluște cu un aspect mai atractiv, eu pun în compoziție și pătrunjel tocat mărunt

– se fierb la foc mic, iar după ce se oprește plita se țin sub capac pentru câteva minute

Pe lângă îndemânare și rețete ca la carte, orice gospodină are nevoie de o bucătărie dotată corespunzător. În acest sens, te invit să descoperi ustensilele de bucătărie de la Ambition România, în magazinul online Dajar.

Pentru supe și ciorbe eu mizez pe oale din inox, iar pentru deserturi felurite am la îndemână tăvi de dimensiuni și forme diferite. Un set de tacâmuri elegant va face întotdeauna diferența la masă, alături de șervețele inspirate, o lumânare parfumată și un aranjament cu flori multicolore.

Și pentru că am menționat deja pasiunea mea pentru deserturi, vă povestesc nițel despre unul clasic, pe care îl găsim pe mesele de sărbătoare. Este vorba despre gustosul cozonac. Cel care mi-a dat de furcă până să devină pufos și cu un aspect demn de o gospodină. Rețeta o am de la bunica, una cu untură și ouă de casă, pentru un cozonac colorat frumos. Doar că al meu nu prea ieșea pufos și nu avea nici coajă crocantă, așa cum era cel pe care îl cocea bunica în cuptorul ars cu lemne. Am dat vina pe cuptor, pe drojdie, pe făină, până când mi-a împărtășit și câteva trucuri la care apela.

Secrete pentru cozonac pufos:

– ingredientele trebuie să stea ore bune (peste noapte) la temperatura din bucătărie

– făina nu se pune direct din pachet, se cerne în prealabil

– aluatul se frământă îndelung, peste 30 de minute, se lasă la dospit, se formează cozonacii, se pun în tavă și se mai lasă aproximativ 15 minute înainte de a-i pune în cuptor

– atenție la cantitatea de făină folosită, dacă este prea multă, cozonacii vor fi mai tari

– atenție la umplutură, dacă este prea umedă, riscați să scoateți cozonaci cu un aspect inestetic interior și necrescuți

– pentru cozonaci pufoși și frumos rumeniți, cuptorul trebuie preîncălzit

Indiferent de rețeta pe care o vei folosi pentru cozonac, dacă vei ține cont de informațiile menționate mai sus, vei pune pe farfurie un desert pe care întreaga familie îl va devora. Preparatul va fi întotdeauna vedeta, dar farfuriile potrivite îl vor pune în valoare așa cum se cuvine.

Ce mai, sunt pasionată și de farfurii, iar cele din magazinul online Dajar m-au cucerit.

În speranța că acest articol te-a inspirat să aduci energia noului în spațiul tău de creație, îți recomand să testezi secretele revelate și să mizezi pe calitate superioară în dotarea bucătăriei.

Imagini Dajar România.

Articol pentru Spring SuperBlog 2021.

Lasă un comentariu