Blogging creativ, Rețete gustoase

Gust și sănătate – post cu paste Băneasa

Există o vorbă din popor care zice că cea mai bună legumă este porcul. Este adevărat că mâncarea cu carne are alt gust, dar există rețete delicioase și fără carne și bine ar fi să apelăm și la ele, mai ales în perioadele de post de peste an, motivați de dogmele religioase și din grijă pentru sănătate.

În copilăria mea, carnea se punea în oală de două-trei ori pe săptămână, ciorba de cartofi era delicioasă fără pic de carne, tăiețeii lați cu brânză sau griș erau o delicatesă, iar mămăliguța cu brânză și smântână se mânca de fiecare dată cu mare poftă.

Bunica pregătea pastele în casă, cu ouă de la găinile din curte și cu făina provenită din cultura proprie de grâu. Ce vremuri! M-aș întoarce oricând în copilărie, pentru a gusta mâncarea ei delicioasă și pentru a o mai strânge o dată în brațe. Mi-a lăsat moștenire prețioasă, amintiri de poveste, bucuria gătitului și pofta pentru paste făinoase.

Ea pregătea cei mai buni ardei umpluți de post, cu razalăi de casă și ciuperci de pădure. O ajutam mereu la umplut și la gustul final, lucru care m-a ajutat enorm când m-am așezat la casa mea și am devenit stăpâna propriei bucătării.

Trebuie să recunosc că pregătesc rar paste de casă. Când primesc ouă de țară și timpul îmi permite, mai pun de niște găluște, dar de cele mai multe ori mă bazez pe pastele Băneasa, cele mai bune paste de pe piață. Tot pe ele mizez și în acest post și vreau să vă ispitesc să le folosiți și voi, în rețete care vor cuceri papilele gustative ale întregii familii.

Imagine arhiva personala, editare Canva.com

Din papucii de gurmandă, am în plan să vă prezint trei rețete gustoase cu paste Băneasa. Începem cu cea mai complexă, deloc complicată, cea care mă duce cu gândul la copilărie.

Ardei umpluți de post

Am pus în coșul de cumpărături șase ardei grăsuți, numai buni pentru a fi umpluți. Le-am luat colegi de echipă doi morcovi potriviți, o ceapă mare, un borcan cu ciuperci și pătrunjel verde. Le-am promis festin, i-am surprins cu bulion de casă și cuș-cuș Băneasa din cămară.

Într-un bol s-au așezat comod morcovii, ceapa, ciupercile și pătrunjelul tocate, peste care a plouat cu boia, piper și sare, cinci linguri de ulei și cuș-cuș pus la ochi. Ardeii s-au umplut în doi timpi și trei mișcări, s-au așezat în oala și au fost acoperiți cu apă și un capac. Au fiert la foc mic, asezonați cu boabe de piper, sare și foi de dafin. Când au fost aproape fierți, peste ei a căzut în cascadă bulionul amestecat cu două linguri de făină și zahăr după gust. Mie îmi plac ceva mai dulci, așa cum îi pregătea bunica. De menționat este că nu am prăjit nimic. Vă asigur că gustul a fost desăvârșit, iar pofticioșii familiei fericiți. Iar cu această ocazie, vreau să vă asigur că postul nu presupune foame, se poate mânca bine și în post, imaginile fiind mai mult decât grăitoare.

Imagine arhiva personala, editare Canva.com

Pentru a mânca bine nu trebuie să stăm toată ziua în bucătărie. Avem la îndemână rețete simple, sănătoase și hrănitoare. Iar azi ne concentrăm pe paste. Atenție, urmează două rețete gustoase!

Salată cu paste Băneasa

Salatele cu paste se numără printre cele mai simple rețete, pe care orice învățăcel în tainele bucătăriei poate să le pregătească cu brio.

Salata mea cu paste e colorată și apetisantă. Rețeta a început cu apa fiartă și cele opt minute în care pastele au reușit să se desăvârșească. Între timp, un avocado s-a zdrobit, a fost bucurat cu patru căței de usturoi, zeama de la jumătate de lămâie, sare, piper și două linguri de ulei. Când pastele au scăpat de fierbințeală, pasta de avocado le-a atins fin, peste ele s-au prăvălit boabe de porumb, roșii cherry, măsline negre și ceapă verde. Salata a prins culoare și s-a evaporat în viteză.

Imagine arhiva personala.

Paste cu nucă și zahăr caramelizat

Și pentru că am pus la bătaie un pachet de paste Băneasa, parcă mergea și ceva dulce. O rețetă cu nuci și zahăr caramelizat, combinația căreia nu-i pot rezista. Pastele au fost stropite cu puțin ulei, iar peste ele s-a așezat regește nuca măcinată amestecată cu zahăr. Pentru culoare, eleganță și savoare, am pus la foc trei linguri de zahăr, iar când s-a rumenit, cu puțină apă fiartă l-am surprins și peste paste l-am stropit. În doar câteva minute, am pus în farfurie bucurie cu gust de copilărie.

Pledoaria mea pentru paste se încheie așa: cu Băneasa în bucătărie, gătitul devine magie! Te invit să-ți faci pofta!

Articol pentru Spring SuperBlog 2023.

Lasă un comentariu