Blogging creativ

Vitamina C – partener de cursă lungă

Sensibilitate – cuvântul care mă definește perfect.

Sunt o persoană empatică și mă bucur de darul de a simți starea emoțională a celorlalți oameni, capacitate care mă ajută enorm în relațiile cu persoanele dragi din viața mea.

Însă, sensibilitatea la nivel fizic mi-a dat serioase bătăi de cap în copilărie și adolescență, fiind victima sigură a bacteriilor și virușilor care se plimbau prin atmosferă.

Eram abonata fidelă de la cabinetul medicului de familie, reușind performanța negativă de a răci la trei săptămâni – o lună, în sezonul rece.

Efectiv nu mai știam ce să fac să scap de durerile supărătoare din gât, urmând calea cea mai bătătorită, m-am îndopat cu antibiotice care mi-au afectat serios flora intestinală.

Îmi aduc aminte de un episod din primăvara ultimului an de liceu,  când o răceală zdravănă mă prinsese pe picior greșit, aveam vocea răgușită, usturime în gât și o stare emoțională de frecvență joasă.

Am făcut atunci investigații fără număr, am luat fel și fel de medicamente și stările erau de-a dreptul amețitoare. Aveam un spray pentru gât pe care l-am urât de-a dreptul, din cauza efectului temporar, după câteva ore de la administrare gâtul meu fiind din nou în suferință.

În acea perioadă de deznădejde, am început să iau vitamina C, simțind pe propria-mi piele beneficiile sale multiple, reușind în câteva zile să-mi recapăt vocea și energia, scăpând de durerea deranjantă din gât.

Din acel moment, în fiecare primăvară și toamnă fac cure de câte o lună cu această vitamină minune și mărturisesc cu mâna pe inimă că nu mai iau antibiotice de câțiva ani buni.

Vitamina-C-1024x1024

Bineînțeles că mă bazez și pe o alimentație echilibrată, bogată în fructe și legume, preferata mea, de departe, fiind delicioasă limonada cu miere și ghimbir.

Știm cu toții că vitamina C este recomandată în cazul gripelor și al răcelilor, că întărește imunitatea, însă beneficiile pe care le aduce organismului sunt mult mai multe, fiind recomandată și în cazul anemiilor, împreună cu suplimentele de fier, ajutând la absorbția acestuia. Ca și adjuvant în tratarea anemiei feriprive este recomandat sucul din sfeclă roșie și lămâie, precum și siropul din coacăze negre.

Printre alimentele bogate în vitamina C se numără ardeii iuți, pătrunjelul, cimbrul, usturoiul, broccoli, morcovii, spanacul, precum și fructele de kiwi și papaya, cătina și măceșele.

În această perioadă, eu îmi răsfăț papilele gustative cu un sirop natural din cătină cu miere de salcâm, fructele de cătină având un conținut de acid ascorbic de până la zece ori mai mare față de cel conținut de o lămâie.

Recent, am fost surprinsă să aflu că fumatul reduce cu 25% cantitatea de vitamina C din organism. Așa că, dragii mei cititori care puneți zilnic țigara în gură, vă recomand să apelați la Farmacia la Preț Mic și să vă luați o doză sănătoasă de vitamina C.

Această vitamină este hidrosolubilă și are un gust apreciat până și de cei mai mofturoși dintre copiii noștri, pentru că seamănă cu un suc de fructe.

Pentru mine și întreaga familie, vitamina C este partener de cursă lungă, aliat de nădejde pentru întreaga viață!


Articol pentru SuperBlog – Proba propusă de FarmaciaLaPrețMic.ro

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s